Skip to main content

• H18
H1

Hole 1

Start równolegle z dołkiem 10. Po prawej OB, oddzielające driving range od pola. Niemal na pewno napotkacie zbłąkane piłki z DR, więc należy bardzo uważać, by nie zagrać niewłaściwej piłki (2 uderzenia kary). Zagranie na lewo, nawet na sąsiedni fairway, jest bezpieczniejsze niż slice na prawo (DR). Przed greenem po lewej bunkry, których nie widać, gdy się gra z dołu. Prawa strona greenu jest bezpieczniejsza.

Kij z tee: W3, I4 lub D1.
Drugie uderzenie: H3, I5 lub I6.
Trzecie uderzenie: I7 lub I8.
H2

Hole 2

Dość łatwe i niedługie par 4. Dołek idzie lekko w górę, ale początek ma prosty fairway. Po prawej OB. Przed greenem, po prawej tee dołka nr 3. Green jest dwupoziomowy i chroniony przez 2 bunkry po lewej

Kij z tee: W3 lub D1.
H3

Hole 3

Dość trudne i długie par 3. Start spod pięknej pergoli różanej. Fairway opada w dół. Green wydaje się (i jest) bardzo mały i odległy. Po prawej żywopłot i OB. Lepiej zagrać za krótko niż za daleko, bo zaraz za greenem czai się jeziorko z fontanną, czego z tee nie widać.

Kij z tee: I6 lub I5
H4

Hole 4

Dołek dość krótki, ale niełatwy. Najpierw opada w dół, a potem (drugie uderzenie) gramy mocno w górę, nie widząc dokładnie flagi. Tymczasem pułapki tu są dwie. Pierwsza to las po prawej. Slice powoduje utratę piłki. Trzeba grać krócej i bezpiecznie, na najszerszą polanę, na zakręcie fairwaya. Lepiej celować bliżej lewej strony. Druga pułapka, to malutki green. Nie wolno zagrać za daleko (OB) ani w prawo (wąski, nieprzyjemny bunkier i zaraz za nim OB). Zaraz za greenem teren opada i kończy się pole. Przerzucona piłka kończy pod ogrodzeniem. Lepiej zagrać bezpieczniej, czyli nawet zatrzymać się przed greenem, niż przebić za daleko.

Kij z tee: W3 lub D1.
Drugie uderzenie: PW lub I9.
H5

Hole 5

Trudne i długie par 3. Jeśli uderzysz na green, pogratuluj sobie! Po prawej woda, a lewa strona tego niewielkiego greenu pochylona ku lewej, więc najprawdopodobniej drugie uderzenie to dla wielu może być chip.

Po skończeniu dołka zostawcie wózki za greenem. Na tee #6 trzeba zejść w lewo w dół, a potem będziemy wracać, więc można wziąć tylko kije i piłki.

Kij z tee: I7 lub I6.
H6

Hole 6

Drive na ślepo, pod górę. Jeśli masz takie zasięgi graj ponad drewnianym domkiem. Jeśli nie, zagraj po lewo od niego. Drugie uderzenie poślij prosto przed green, aby piłka wtoczyła się lekko. Wokół greenu jest nieco miejsca, ale on sam jest krótki i wąski.

Drugie uderzenie: I5 lub I6
H7

Hole 7

Otwieramy na lewą stronę fairwaya, szczególnie że lekko opada on ku prawej. Z prawej ciągnie się wewnętrzny OB, niemal przez całą długość dołka. W drugą stronę OB nie obowiązuje – tylko w trakcie rozgrywania dołka nr 7. Atakując green możemy spokojnie przerzucić lewy bunkier górą, bo za nim jest jeszcze sporo miejsca zanim zacznie się green. Teren pod sam koniec silnie opada. Piłki zagrane centralnie, nawet jeśli za krótkie, będą zrzucane na green. Piłki, które nieco zboczą z idealnej linii, mogą zostać w wyższej trawie koło greenu.

Kij z tee: D1 lub W3.
Drugie uderzenie:H3, I4 lub I5.
Trzecie uderzenie: I8 lub I7
H8

Hole 8

Bardzo trudne par 4. Trzeba wykonać drive mocno pod górę. Dalej uderzający będą przerzucać długi bunkier górą, krócej uderzający powinni celować na prawo od tego bunkra – miejsca jest dość, by ulokować piłkę na fairwayu. Drugie uderzenie trzeba wystrzelić w niebo. Najpierw przywita was jęzor foregreenu, a dopiero na samym szczycie wzniesienia – green. Sam green jest dość długi. Wózki można zostawić poniżej szczytu, bo do następnego dołka będziemy wracać w dół.

Kij z tee: W3, H3/H4 lub I5.
Drugie uderzenie: I7 lub I8.
H9

Hole 9

Krótkie, ale nie takie łatwe (SI17) par 4. Trzeba przebić się pomiędzy drzewami. Błąd w prawo lub lewo to pewna utrata piłki. Po prawej są same kłopoty: wąwóz, strumień, drzewa, obszar kary. Odbij z tee na lewą granicą dużych drzew (lub kierunek na domek) na lewą stronę fairwaya po drugiej stronie dolinki. Drugie uderzenie należy posłać na środek greenu. Uwaga na bunkry, po lewej, prawej i z tyłu po lewej.

Kij z tee: W3, H3/H4 lub I5.
H10

Hole 10

Z tee nie wolno zagrać w lewo do lasu, bo tam jest głęboki jar i obszar kary. Bezpieczniej trzymać się prawej strony. Nawet jeśli piłka przeleci na fairway dołka nr 1, to jest to dozwolone. Jeśli potem trafisz w słup elektryczny – musisz powtórzyć uderzenie. Przy drugim uderzeniu uwaga na bunkry po lewej. Green jest trójpoziomowy, więc dwa putty będą sukcesem. Wokół greenu są spadki, ale nie należy liczyć na to, że piłka sama stoczy.

Kij z tee: D1 lub W3.
Drugie uderzenie: W3, H3/H4 lub I5.
Trzecie uderzenie: I8 lub I7.
H11

Hole 11

Bardzo długi PAR 3, ale z góry. Dość trudne dalekie uderzenie. Uwaga na bunkier po lewej. Green bardzo rozległy. Za nim są drzewa. Graj prosto i precyzyjnie, aby piłka sama się wtoczyła.

Uwaga: Żeby dość na tee dołka 12, trzeba szerokim łukiem w lewo, obchodząc od dołu green dołka 7. Nie przecinaj fairwaya, nie idź na skróty, bo to naprawdę niebezpieczne.

Kij z tee: W3, H3/H4 lub I4.
H12

Hole 12

Bardzo trudne i długie par 4 pod górę. Otwieramy między drzewem po lewej a bunkrem po prawej. Lepiej trzymać się prawej strony, bo ukształtowanie fairwaya zrzuci piłkę w lewo. Z lewej z kolei czyha długi, kilkudziesięciometrowy bunkier wzdłuż środkowej części fairwaya. Po lewej jest opadający stromo rough. Drugie uderzenie kieruj prosto lub nieco na prawo. Po lewej stronie greenu jest bunkier. Za greenem jest spadek i gęsty rough.

Kij z tee: W3, H3/H4 lub I4.
Drugie uderzenie: I4, I5 lub H3/H4
H13

Hole 13

Bardzo malowniczy dołek z podwójną brzozą na lewo od greenu. Po prawej i z tyłu granica pola. Uderz prosto na green lub na forgreen, aby piłka sama się wtoczyła. Za greenem drzewa i bunkier. Po lewej spadek i potem duży bunkier.

Kij z tee: I7 lub I8
H14

Hole 14

Bardzo trudne i średnio długie par4. Rozpoczynamy raczej lewą stroną, bo z prawej jest najpierw bunkier, a dalej woda. Wzdłuż dołka po lewej jest stromy rough, gdzie łatwo zgubić piłkę. Drugie uderzenie należy posłać na prawą stronę greenu, uważając przy tym na bunkier, po lewej.

Kij z tee: W3 lub H3/H4.
Drugie uderzenie: I6 lub I5
H15

Hole 15

Dość trudne, ale niedługie par 3. Trzeba zagrać śmiało przez wodę, na środek lub tył greenu. Sam green jest olbrzymi, więc miejsca do lądowania jest bardzo dużo. Nawet przebicie za daleko nie będzie zbytnim problemem. Jeżeli jednak się nie udało – za mostkiem, przed wodą jest strefa dropowania.

Kij z tee: I7, I6 lub I5
H16

Hole 16

Optymalne otwarcie to zagranie tuż przed prawy bunkier zamykający zakręt. Potem końcówka dołka skręca ostro w lewo, a po lewej rośnie duży, stary dąb, którego gałęzie przeszkodzą w wejściu na green, jeśli zagracie zbyt krótko z tee lub piłka spocznie na lewej części fairwaya. Wtedy można spróbować niskim uderzeniem pod gałęziami. Wejście na green jest łatwiejsze z prawej strony. Im dalej w lewo, tym wyższa robi się skarpa wokół greenu i piłki będą z niego spadać.

Kij z tee: D1, W3 lub H3/H4.
H17

Hole 17

Trudne, długie par 5, pod górę. Z tee trzeba zagrać pod górę, daleko i bardzo precyzyjnie, najlepiej na lewą stronę fairwaya. Po lewej granica OB nie obowiązuje – będzie ona dotyczyć dopiero następnego dołka. Dlatego pomyłka w lewo nie będzie karana. Drugie uderzenie prawdopodobnie będzie na ślepo. Warto wiedzieć, że jeśli tniemy prawą stroną na green, to tuż przed nim czai się głęboki bunkier, którego nie widać z dołu. Lepiej obejść dookoła fairwayem i trzecim wejść bezpiecznie na green. Nad greenem jest spadek. Po lewo jest granica pola. Z tyłu dołek nr 8.

Kij z tee: D1 lub W3.
Drugie uderzenie: I8 lub I9.
Trzecie uderzenie: PW, lub W52-W58.
H18

Hole 18

Na koniec niezwykle oryginalne i dość trudne par 5. Pierwsze uderzenie trzeba posłać, pomiędzy bunkrami, przed wodę. Drugim, wykonaj layup ironem za wodę, na taras. Uważaj, aby nie stoczyć się do głębokiego jaru. Trzecie uderzenie poślij prosto na dość długi green, który jest położony w obniżeniu terenu, za strumykiem. Niski drewniany płotek wskazuje miejsce, gdzie kończy się fairway. Layup musi skończyć się wcześniej. Jeszcze na greenie może być zabawa, bo nie jest on banalny, ale potem już pozostaje tylko spacer na górę do domku klubowego.

Kij z tee: D1 lub W3.
Drugie uderzenie: I8 lub I9.
Trzecie uderzenie: PW lub I9

MapkaScore card

Royal Kraków

DOŁEK 1 2 3 4 5 6 7 8 9 OUT 10 11 12 13 14 15 16 17 18 OUT TOTAL
Białe 502 294 152 289 153 367 526 306 311 2900 492 194 368 146 346 146 350 392 426 2860 5760
Żółte 447 263 152 257 153 306 494 283 251 2606 484 185 334 134 316 137 281 363 390 2624 5230
Czerwone 398 225 130 215 132 275 439 245 208 2267 402 146 298 104 294 113 252 325 347 2281 4548
HCP 5 15 9 13 7 1 11 3 17   8 10 2 12 4 14 6 18 16
PAR 5 4 3 4 3 4 5 4 4 36 5 3 4 3 4 3 4 5 5 36 72

Pole golfowe Royal Kraków

Pole golfowe Royal Kraków Golf & Country Club to 43 ha malowniczych pagórkowatych terenów usytuowanych w Ochmanowie, 18 km na wschód od centrum Krakowa między Wieliczką a Niepołomicami. Mieszczące się tu 18-dołkowe pole golfowe Par 72 oprócz sportowych emocji oferuje również niezapomniane chwile relaksu i wypoczynku na łonie natury.

John Brazell – angielski architekt pól golfowych i gracz „scratch” projektując pole golfowe RKG&CC pomyślał nie tylko o doświadczonych golfistach, ale również o początkujących miłośnikach tego eleganckiego sportu.

W Domu Klubowym przy kominku z filiżanką dobrej kawy mogą się Państwo podzielić z przyjaciółmi swoimi wrażeniami i golfowymi osiągnięciami. Bar, restauracja, sklep golfowy i szatnie dla graczy – wszystko to dla Państwa komfortu.

Pole Royal Golf z drona
Royal Kraków Golf & Country Club
Zaplecze i udogodnienia

Domek klubowyDom klubowy

W Domu Klubowym możecie Państwo skorzystać ze strefy wypoczynkowej, z przestronnych szatni z prysznicami, wózkowni, a także tarasu z widokiem na pole.

Royal Kraków domek klubowy

RestauracjaBistro

Kuchnia domu klubowego Royal Kraków Golf oferuje świeże, domowe obiady serwowane w formie menu dnia. W godzinach porannych zapraszamy na jajecznicę, tosty lub jajka sadzone na szynce. Natomiast na obiad zawsze czeka na golfistów gorąca zupa, dania dnia do wyboru oraz ręcznie lepione pierogi.

Polecamy również skosztowanie pysznej kawy podawanej tradycyjnie z ciasteczkiem. Natomiast dla miłośników herbaty posiadamy szeroką gamę herbat czarnych zielonych, owocowych bądź ziołowych.

DrivingDriving range

Przed grą warto jest potreneować.

Nasz driving range posiada kilka stanowisk pod dachem oraz kilka otwartych, w tym szerokie stanowisko do trenowania z trawy.

ProLekcje z PRO

Zapraszamy obecnych i przyszłych golfistów do zapoznania się z ofertą szkoleniową przygotowaną przez Royal Kraków Golf & Country Club.